V závode na výrobu komponentov pre prevodovky a podvozky sa podľa nej s
príchodom elektromobility postupne rozvíja aj jeho portfólio. "Do
výroby v posledných rokoch priebežne prichádzajú komponenty určené pre
elektrické vozidlá. Sú nimi aj kĺbové hriadele, ktoré sa začali v
Martine vyrábať pred siedmimi rokmi, pôvodne pre vozidlá s konvenčným
pohonom. V roku 2019 však pribudli do portfólia aj kĺbové hriadele pre
elektrické vozidlá koncernu Volkswagen vyrábané na platforme MEB.
Doteraz ich v Martine vyprodukovali už viac ako sedem miliónov," doplnila Kovarovič Makayová.
Pripomenula, že závod dlhodobo zamestnáva približne 800 ľudí. "Vyrábajú
sa tu komponenty pre prevodovky a podvozky ako ozubené kolesá, telesá
diferenciálov, hriadele či synchrónne krúžky. Celá produkcia smeruje do
koncernových závodov mimo Slovenska, kde slovenské komponenty montujú do
vyše 60 modelov vozidiel šiestich koncernových značiek. V tomto roku sa
martinský závod intenzívne sústreďuje na štart sériovej výroby nového
diferenciálu pre elektrické pohony. Vlani tu vyrobili 20,5 milióna
komponentov," konkretizovala.
"Ďakujem všetkým, ktorí prispievajú nasadením a dlhoročnými
skúsenosťami k zachovaniu konkurencieschopnosti martinského závodu.
Odbornou prácou úspešne posúvajú celé odvetvie smerom k elektromobilite,
ktorá si vyžaduje nové produkty, nový prístup k udržateľnej mobilite i
samotnej výrobe," uviedol pri príležitosti návštevy martinského
závodu predseda predstavenstva a člen predstavenstva pre technickú
oblasť vo Volkswagen Slovakia Wolfram Kirchert.
Martinský závod podľa jeho vedúceho Andreasa Kiekela úspešne nadväzuje na strojársku tradíciu regiónu. "Náš
vysokokvalifikovaný odborný tím sa aktívne pustí do každej výzvy, ktorú
so sebou v týchto náročných časoch prináša automobilový priemysel. Za
to im patrí aj z mojej strany poďakovanie," skonštatoval.